13 juli 2015

Mycket har hänt 2014

Vi mellanlandade på Orn och då var min fd Volvo-kollega Arne Bohlin från Gävle där som vi sa hej till. Båten som syns till vänster på bild är deras.

2014-07-26
Samma dag tog vi med Anna-Karin och Göran Hånell (Stefans bandchef med fru) ut på havet. 

Vi åkte till Ormsand på Agön och vi fick kanonväder. 

Varmt både i luft och vatten. Grabbarna badade medan jag gjorde klar maten.

Gummibåtsafari...såklart in... 

..till Storhamn. 

Vi avslutade kvällen med att nakenbada. De var "nästan" tropisk natt. 

Härlig resa hem om än något gungig. Tack för en trevlig helg! :)

2014-08-08
I augusti var vi ett helt gäng bjudna till Thorséns residens i Säter. Min kompis Maria Brodén och hennes Niklas kom och bodde med oss i båten den helgen.

Vi hade knytkalas på deras stora fina altan. 

Hela gänget som var med. 

Vi lämnade några båtar på Klacksörarna för att sen åka in till Skärså. 

Efter det åkte vi till Orn och låg där över natten och vi hade en jättetrevlig helg med Maria och Niklas. 
Jag och Maria läskade oss på deck. Tack för en trevlig helg! :)
2014-08-15
Ännu en helg styrde vi ut mot Orn och vi började helgen med att förlova oss. Mysigt!

Lugnt och fridfullt på vattnet.


2014-08-16
Dagen efter var det äntligen dags för min mamma och pappa att komma med ut på havet.
Mamma fick aldrig lära sig att simma ordentligt som barn så därför har hon alltid haft respekt för vatten. Därför tycker jag det var extra roligt att hon tog mod till sig och följde med.   

Vi fick visa vårt kära Orn och en del av Söderhamns skärgård för dom. 

Promenad till norrsidan. 

Just denna dag var det "Swimrun" Skärgårds-utmaningen, då man springer och simmar om vart annat. Upp och ner på öar. De sprang förbi på Orn där de också hade vätskepaus. 

Vi bjöd på räkbakelser. När jag ställt fram dom såg Stefan direkt att räkorna saknades. Jag hade glömt och lagt på dom. Förmodligen för att jag inte är jätteförtjust i räkor.
Stefan som älskar dom såg direkt att de saknades. Haha! 

Lite senare åkte vi in till Söderhamn för de ville se hur det ser ut att komma sjövägen. 
Där drack vi kaffe och åt mammas goda rulltårta. Tack för en jättetrevlig dag! <3 p="">

2014-08-30
Lyskväll på Orn.

Lugn kväll, ingen blåst. Härligt för jag gillar inte när det blåser. 

Hamnen 

Fest i stugan till... 

..."Orn-bandet som spelade. Stefan, Berra och Simon på trummor. Gästartist denna kväll blev Håkan Nilsson på gitarr. Han hade underhållt oss på dagen.

2014-09-13
Det här var sista helgen vi var ute. Grabbarna basta och badade.
Det syns på träden att det är höst. Trist!!!! 

Vi fick vakna till solen en sista gång innan vintern kommer. 

Det var lite från båtsäsongen. Blir nog inget mer skrivet från vintern. Haha!

Kram Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar