28 juli 2015

Göta Kanal Norsholm 26/7 2015

Efter tre dagar var tjejerna nöjd på Göta Kanal-livet.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Det är inte lätt att åka kollektivt i Sverige.

Jag började med att att kolla tidtabellen på busshållplatsen. Haha...tror du att det fanns någon? 
-Nej, de hänvisar till digitala medierna! Jäklar vad sur jag blev!
Inte nog med det! När jag till slut hade kommit fram till vilken resa jag skulle köpa (Norsholm-Norrköping) och klickat i alla fält och slutfört, då säger den att "Denna resa går ej att köpa". Varför kunde den inte säga ifrån innan jag fyllde resten! Suck!

Tågresan på SJ gick enkelt att boka i alla fall.
Vi sa hej då till tjejerna som klev av i Gävle för att åka hem och byta kläder. Två tim senare tog de X-tåget till Söderhamn för att mönstra på hos pappa och Pernilla i "Hope" som låg i Söderhamnsån. 
Jag och Stefan passade på att gå på stan i Norrköping när vi ändå var där.

När vi hoppade av bussen i Norsholm, kom turbåten "Wilhelm Tham" till slussen som vi stannade och kikade på.

Det ser mäktigt ut när de stora båtarna kommer.

De har bara någon decimeter på var sida i slussen. Imponerande!

Kvällen bestod av film, bloggande och ett parti Othello som slutade oavgjort.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar