16 jan. 2010








Fredags-mys

Igår kom tjejerna till mig igen. Så härligt och skönt att få hålla
om - krama - småprata och rå om dom. Jag åkte från jobbet kl 16.04. Elin var på väg hem så jag svängde förbi hemma och hämtade upp henne innan vi for till affärn. Två min senare ringer Ida och sa att hon var på väg hem från pulkabacken. Vi handlade snabbt.
Väl hemma hinner jag inte ens få av mig jackan så vill tjejerna göra ALLT på en och samma gång. Baka, spela kort, spela spel, spela dator, tro det eller ej men igår ville Elin göra läxan frivilligt också, leka med kompisar eller något annat. Puh! Så jag skulle behöva klona mig flera gånger om för det andra barnet vill ju inte göra samma sak som det första just då heller!!! Summa sumarung fick de baka en varsin egen sats kladdkaka, hjälpte Elin med läxan medan Ida körde bilspelet LFS, spelade två omgångar "Finns i sjön" och sen blev det popcorn och "Let´s dance". Ida somnade lutandes mot mig tidigt i soffan som hon brukar. Mysigt! Jag och Elin la oss lite senare. De fick sova i min säng som de brukar göra på fredagarna. Det är så mysigt när vi alla tre vaknar tillsammans på helgmornarna. Vi ligger o småpratar och skojar länge, innan någon av barnen kliver upp. Jag kliver upp sist av alla för det mesta=)

Efter frukost lekte Elin med Elin B, Ida pysslade med sin bondgård som hon tillverkar och jag satte in papper i pärmar som har legat länge. Tjejerna har hållit sams mest hela dagen faktiskt. =) På em kom Stefan och Simon. Vi åt god mat, fläskfilégryta med philadelphiaost och pressad potatis. Kladdkaka och glass till efterrätt. Det gick hem hos alla. Hehe...

Lite dataspelsrace och tv-tittande blev det sen.
Nu ska jag köra en sväng på LFS och visa grabbarna att jag kan fixa en bra tid jag också ;)

Natti natti
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar