24 jan. 2010



En bra mamma-vecka

Denna vecka har barnen varit hos mig och jag såg till att det blev en härlig vecka för oss tillsammans. Jobb-veckorna före jul tyckte jag bara "swochade" iväg och jag kände att jag inte fick tillräckligt med vanlig enkel mamma-tid med tjejerna.
Vad har jag gjort då som ensam heltidsarbetande mamma? Jo, jag såg till att vi la oss tidigt ca kl 20.00 men inte för att sova utan för att prata och kika på tv. För jag har märkt att barnen har stort pratbehov på kvällarna just när jag vill att de ska sova =/ De fick sova i min säng. Mysigt!

Måndag var det karate för Ida och innebandy för Elin. Körde först Elin sen Ida och där var jag kvar. Efter det hämtade vi Elin.


Torsdag
tog jag mammaledigt från kl 14.00. Skönt! Hämtade tjejerna på skolan, hem, åt mellanmål i lugn och ro. Elin satte på sig utrustingen hemma och Ida tog med sig sina karatekläder till mormor för att byta om där. Mormor körde henne till och från karaten eftersom träningarna krockade med varann. Jag och Elin drog iväg till Läkerolen på träning.
Tack så himla mycket mamma, för hjälpen av skjutsar hit och dit!
Har sagt det många gånger förut men säger det igen: Den är ovärdelig, hjälpen jag får! Kram till dig från oss tre tjejer!

Väl hemma igen åt vi god lasange som bara var att värma. (Mammas recept.)Det blev en mycket lung och trevlig kväll. Mycket för att jag kunde sluta lite tidigare så jag hann med barnen på ett lugnare sätt.

Fredag kväll hade jag laddat med datormys men tjii fick jag. Cantab hade problem just den kvällen så jag kikade på tv och la mig tidigt istället.

Lördag
klev jag upp kl 08.00 för jag skulle upp på babysim-möte. Jo, ni läste rätt. Jag träffade babysim-Karin på kiosken där hon jobbar och barnen har tjatat om att de vill åka till babysimmet så jag frågade om det gick bra att vi kommer. -Oja, det var inga problem. Hon frågade om jag ville ställa upp och jobba en gång också och det går jättebra. Nu känns det lite roligare igen. Hon bjöd med mig på deras träff uppe i Hemlingby med trevligt sällskap, fukost och lunch.
Efter det for jag till Stefan i Söderhamn. Han bjöd på god hämtmat. Love;)

Söndag
kl 10.40 var jag på plats på Läkerolen och föräldramöte med hockeyn. Till Anki på fika och prat. Till Broddan på fika och prat sen for jag hem för lite datamys. Hihi...

http://www.lagsidan.se/iksatratjej/
http://www.wiklunddojo.se/
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar