21 maj 2010

Händer inte så mycket

Ibland händer det inte så mycket i mitt liv. Den här veckan har bara bestått av att jobba, äta, sova! Jag har jobbat eftermiddag och börjar kl 11.45 och då förstår ni att det inte blir så mycket fritid innan arbetet. Men det gör ingenting för jag gillar ju att ta det lugnt på mornarna. Hihi... Jag har också tredagars helg att se fram emot. Nice!

Den här veckan cyklade jag två dagar till jobbet. (Vilket jag gjort flera gånger tidigare också.) Det är riktigt skönt att få röra sig om så bara lite åt gången ca 15 min till jobbet och 15 min hem. Oftast får jag cykla fort för jag är ju inte så bra på att vara ute i god tid. Haha...

I alla år har jag alltid tagit bilen till jobbet men sedan jag slutade med hockeyn och inte är så aktiv längre får man hitta på andra sätt att röra på sig. Visst har det blivit en hel del jogging, rullskridskor och hockeybockey genom åren men anledningen till att jag började cykla var att jag blev sjuk (allergisk) för någonting för 1½ år sen och fick träningsförbud av läkaren. Det visade sig att det var luften på jobbet som var boven! Det var flera på jobbet som blev dålig, men det var jag som blev mest dålig såklart!
Jag fick förskylningssymtom men mådde bra ändå. Jag hostade i flera månader och fick äta alla mediciner som går att stoppa i sig! (Kändes det som iaf!)
Dessutom åkte jag på alla biverkningar man kan få, så kroppen/orken tog ju slut till slut. In och ut till läkaren, (en för övrigt mycket bra sådan vid namn Andreas Johansson, tror jag han heter på Brynäs HC.) Jag fick göra ett astma-test som jag var stupsäker på att det skulle vara, men icke! Samtidigt var det jobbigt på jobbet! Hua....det var en jobbig tid!
Till slut sa kroppen helt enkelt ifrån men efter en två-tre månaders sjukskrivning med sömn och otroligt mycket vila återhämtade jag mig rätt hyggligt. Såhär i efterhand kändes det som att jag sov/låg mig igenom hela förra sommaren :(

Så när jag började jobba igen bytte jag ut bilen mot cykeln dels för att få tillbaka lite kondition och dels behövde jag snåla eftersom jag fick mindre inskomst där ett tag!? Efter ett tag tyckte jag faktiskt det var väldigt avstressande att cykla och det tycker jag fortfarande.
Ett år senare efter vila, kondition och en liten förändring på jobbet är jag på banan igen!
Ja, hur var det med luften på jobbet då? Jo, fläktsystemet är utbytt och vi alla mår bra igen.
Nu ska jag ta emot två tonåringar som kommer. Simon och hans kompis Henke.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar