14 aug. 2015

Getfoten - Jolpan 3/8 2015

Vi fick vakna till solen. Jippie!

Igår kväll kollade Stefan varför motorn hade gått varm. Han hade en teori, men den var det inte, utan det var så enkelt som en vinge på impellern som gått av.

Vi vände tillbaka till Vaxholm för att vi skulle köpa en ny impeller. Jag släppte av Stefan och under tiden låg jag och hovrade ute på vattnet. När han var klar gick jag in igen för att hämta honom men då för att hämta kartongen med artikelnumret på.
Det var väldans trafik där eftersom det finns en tankstation med två bryggor och turbåtar, arbetsbåtar, vattenskotrar, fritidsbåtar som går in, ut och förbi. 
Efter att jag hade trixat och vänt båten och var på väg ut kom det såklart en arbetspråm med en till mindre båt förtöjd på sidan om dom och jag visste inte var de tänkte gå. Det stod en kille i fören som jag frågade och han sa att de skulle dit jag kom ifrån. 
Det var jobbiga vågor och trångt på båda sidor, så jag frågade om jag kunde köra där och pekade. Ja, sa han och flinade. Allt gick bra och det är faktiskt kul när jag får trixa och ha mig! =) 

Det finns många öar med turbåtsförbindelser.

Vi stannade till på marinan i Rindö men de hade inte någon impeller åt oss.

Vi åkte vidare och här möter en liten båt en stor båt.

Mycket trafik.

Denna är en vattenjetbåt. Det ät därför det sprutar så mycket vatten efter den.

Kul att se alla olika farkoster på vattnet. Den finns de som är mindre och...

...de som är något större än andra. Hehe!

När vi åkte förbi Ginda gästhamn och tittade, kom detta härliga skepp och skulle lägga till.

Resans första säl fick vi se.

Det blev tyvärr ingen bild på stället vi la till på idag.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar