26 juni 2014

Paradisön - Vaxholm 22/6 2014

Min surfplatta har lagt ner så det är tungbloggat just nu men jag försöker få till några inlägg ibland ändå. =) 

Efter frukosten tog Stefan och Henrik en sväng med gummibåtarna. Tro inte att de klarade sig från regnet.
Jag, Elin, Anna och Tilda tog ut och in dynor och filtar, av och på med kläder och upp och ner med kapell säkert en 6-7 gånger mellan solen och skurarna. Suck! Ge oss EN dag med sol i alla fall! =)

Trevlig naturham.  

Vi gjorde klart för att åka mot Vaxholm kl 14.30. Himlen såg inte så rolig ut. Jag kapade bilden prrecis mellan molnet och den blå himlen med masten, vilket jag inte såg när jag tog kortet.

Elin passade på att sola den lilla stund som var kvar, innan en av alla skurar kom.

Tildas foto.

Dessa turbåtar och annan trafik kom från alla håll hela tiden.

Ida filmade en av de värsta vågorna hittills. Fören stack upp i himlen för att sen dyka långt ner.
Kul!

Många fina ställen finns det efter sjövägen... 

...Som du annars inte ser från bilvägen.

Stora färjor kom också.

Vi kom till Vaxholm vid 18 tiden.

Och tog en sväng på stan.

När vi kom till båten var det dags för regnet en stund igen att falla.

Blev en fin kväll till slut.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar