10 nov. 2013

Från skridsko till Hemlingby 20/10

Jag och Ida hade planerat att åka på "fri åkningen" på Läkerolen på söndagen. Som tur var kollade jag en extra gång innan vi for om tiden var rätt. Det var det, men inte rätt dag!! Haha! Det är fri åkning på lördagar nu. Förr var det väl på söndagar har jag för mig!? 

Jag hade redan gjort den beställda matsäcken så vi gjorde en utflykt till Hemlingby istället. Det var en härlig kall höstdag.

Ida högst upp på berget.

Hon tycker det är kul att posera när hon själv får vara med och bestämma.

Här var det dock jag som sa att hon kunde ställa sig och klappa mulen. Grejen är att hon står flera meter framför älgen och håller upp handen så att det ser ut som att hon klappar den. 

Vi hälsade på fåren. Detta får tyckte verkligen om att bli kliad.

Han slöt ögonen precis som en hund. Gissa om 
Ida trivdes? :-) 

Vi stannade till vid en hage och fick se denna bjässe.
Efter en stund kom den fram och hälsade.

Vi gick två kmspåret men vek av på en stig in i skogen och följde den. Vi hittade en gammal stenbro som Ida la sig på. 

Här ska det kastas löv.

Fint.


När vi kom upp till Hemlingbystugan igen, på baksidan, satte vi oss i solen och åt vår skridskomatsäck. ;-) 

Kram Lena och Ida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar