1 juli 2011

Midsommar

Då var det dags att fira midsommar och det gjorde vi i Söderhamn och på ön Enskärsoren.

Skepparn styr oss mot Orn i det fina vädret

Turbåten "Moa" la till och låg där hela dagen
Helen Anna och Ida klär midsommarstången

Stefan tränar inför midsommarspelningen med Berra och Malin. Jag har en liten tjyvinspelning när han sitter där och sjunger men jag får inte ut den på bloggen! =(

Elin och Ludde

Ida och Bobbo

Gemensam sill lunch

Anna och jag

Elin tycker det är sååå roligt när mamma knäpper kort...not! Men jag fick henne att flina till slut.

Ida och jag gick tipspromenad tillsammans
Sen var det dags för dansen kring stången

Moa och Ida var modiga och sjöng
Jag, lite senare på kvällen

Bild över hamnen

Stefan och jag ligger bra i "salongen" som det heter på båtspråket


Stefan är morgonpigg och jag vill gärna ligga kvar en stund så ibland kan jag lägga mig i förruffen mellan barnen och mysa medan Stefan äter en liten frukost innan den "riktiga" frukosten. Den här morgonen trubadurade tonåringen för oss =)


 

Stefan testar Henkes radiostyrda segelbåt. Stefan har sin båt kvar hemma för den tar ju sådan plats.

Simon testar att hoppa rep...gjorde jag med =)

Luftgevärsskytte för grabbarna...
...och för mig ;)
Matlagning med nya supergrillen
Sång och dans i stugan med trevliga människor

Barnen är med och sjunger som vanligt
Jag och Ida myser på stranden
Stefan blir jagad av...

...Joel och...

...Joel blir jagad av Stefan

 


Ida & jag tog en kort promenad på stranden


En nyckelpiga hittades

...men det kanske finns några fina stenar också...eller snäckor
Simon och Elin tog en sväng med "Rö´spättan"
Elin går och myser i solen





Lite spel på stranden. Elin och Moa

Tjejerna tar det lugnt en stund i salongen

Stefan gör sin goda köttfärssås


Nej, nu ger jag upp. Bilderna jag försöker klippa ut blir raderade och andra blir raderade när jag trycker enter!!
Så jag publicerar inlägget trots att det inte är färdigt.
Grr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar