9 feb. 2018

Hantverkare på distans 3/2 2018

Ni får ha överseende med att mina inlägg kommer lite hipp som happ pga. att jag börjar på ett inlägg och inte skriver klart de förrän långt efteråt.👀

I morse hade jag bänkat mig i soffan för att se Marcus Oscarsson på tv4. 
Just när han skulle börja blev det strömlöst. Men neej!
Hörde att jordfelsbrytaren löste ut. Konstaterade att grannarna hade el. Tog bort lådan för proppskåpet och mycket riktigt hade den löst ut. Suck!
Och jag som inte gillar elektricitet alls! Fast jag vet att brytaren är utlöst, kniper jag med ögonen när jag skruvar i eller ur säkringen.

Första bilden som kommer upp i huvudet är att jag behöver anlita en elektriker och tusenlapparna bara flyger iväg.

Stefan får en bild skickad till sig på hur proppskåpet ser ut och han ringde upp. Han guidar mig lugnt och metodiskt, samtidigt som han googlar om problemet. Själv ger jag upp innan jag ens har försökt bara för att det är så himla tråkigt... och för att jag vet att hjälp finns. Haha!


Med teamwork och uteslutningsmetoden lokaliserade vi till slut att det var ljusslingan vid dörren som var boven. Skönt att det inte var något inomhus. Phju! Det var väl någon mening med det, för nu fick jag en anledning att ta ner julbelysningen.👍
Tack!💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar