20 jan. 2016

Vildsvin

Jag måste berätta vad som hände idag.

På lunchen visade Leffe en filmsnutt (från idag på fm) i mobilen som visade två vildsvin som traskade runt i ett bostadsområde i Bomhus, för han vet att jag bor där.
Jag visste att det sprang vildsvin där efter att ha sett bilder på sociala medier. Vi pratade lite om dom och samtidigt som jag lämnar tillbaka mobilen till Leffe, ringer Ida halvhysteriskt och säger: 

Ida: -DET ÄR VILDSVIN HÄR!
Jag: -VA, vildsvin, DÄR? (Varav mina kolleger skrattade.)

Just då, i tanken, var jag på väg att svida om och bli "Stålmorsan" och flyga dit på ett kick och rädda ungen från att bli attackerad av en hoper galna vildsvin. Haha!

Ida: - Jaa!
Jag: - Ok, var är du nu?
Ida: - Vid bussen. 
Jag: - Vart då? 
Ida: - Skolan. (Bomhus) - Den kommer nu. - Hör du hur bilarna tutar?
Jag: - Ja, jag hör hur de tutar. (Kollegerna skrattar.) - Men var är vildsvinen då?
Ida: - I rondellen och de vill inte flytta på sig. (Det är bara 30-40 m från busshållplatsen. Gulp!)
Jag: - Har du filmat eller knäppt kort?
Ida: - Nej, jag ringde dig istället.
Jag: - Haha, ok! - Har du klivit på bussen än?
Ida: - Nej!
Jag: - Varför inte?
Ida: - Det är mycket folk. 
Jag: - Jaha!
Ida: - Vi som pratade om vildsvin igår, mamma.
Jag: - Ja, det gjorde vi. - Vad lustigt! - Har du klivit på än?
Ida: - Ja, det har jag. 

En lättad mamma kunde pusta ut och hon behövde inte rycka ut som "Stålmorsan". Puh!

Känns inte bra att de huserar i bostadsområdena. Läste senare på kvällen att de hade skjutit dom och då hade de varit alldeles utanför grindarna vid ett dagis. Inte kul!


Kram Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar