25 dec. 2014

Stockholm - shopping 28/6 2014

Ungarna har längtat till två saker denna semester och det är att shoppa på Hollister samt att gå på Gröna Lund.
Här är vi på väg till stan. Ida beundrar de stora båtarna.

Jag och Elin tog spårvagnen för att jag hade så ont i knät. Det får jag när jag står och går mycket. Ogillas!

När vi kom till Hollister kände jag igen affären. Det visade det sig att jag och Stefan hade varit in i just denna märkliga affär tidigare, fast då visste vi inte att den var så populär! Haha! Alla föräldrar som har ungdomar och har varit där vet vad jag talar om! 

Tjejerna hittade en del kläder som de köpte. Kön till kassan ringlade sig genom nästan hela butiken. Jag och Elin satte oss för att vänta på Ida som ställde sig där igen! Suck!

Hollister Stockholm.

Vi åt på en trevlig restaurang.

Simons storasyster Frida som bor i Stockholm kom och åt med oss. Trevligt! Efter maten gick de två på bio.

Vi andra tog spårvagnen tillbaka till hamnen.

 Jag tänkte betala med mitt visakort för oss allihopa. Då tyckte konduktören att det skulle bli alldeles för dyrt för oss då det kostar extra att betala för biljett ombord, i det här fallet drygt 500 spänn för hela gänget. Så hon lät oss åka gratis för den här gången och tipsade om att ordna kuponger på tillbakavägen. Fast vi skulle ju inte åka tillbaka. Hehe!

Senare på kvällen följde Frida med Simon tillbaka till båten.
Imorgon väntar Gröna Lund.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar