27 apr. 2014

Prov för tidigt

Jag måste berätta vad lätt det kan bli fel, när man som vi bor på olika orter.
I tisdags skulle jag och Elin skriva prov för båtförarbevis.
Jag hade jobbat i Söderhamn på dagen och Elin tog tåget upp på eftermiddagen som vanligt. Denna gång följde lillasyster med också. 
Stefan mötte upp oss på MC Donalds där vi åt. Han och Ida for iväg på ärenden och jag och Elin åkte till båtklubben. När vi kom dit var det inte en enda människa där!? Jag tänkte...har jag missat att vi skulle vara på ett annat ställe samt var det inte "efter påsk" vi skulle skriva?!
Vi ringde och kollade. Jo, det var rätt ställe...men inte rätt vecka!! Haha!
 Nere i Gävle har vi påsklov före påsk och i Söderhamn har de veckan efter påsk! Därför blev det fel, fast jag vet någonstans att de har faktiskt sagt att det var den 29:e! 
;-) 
 Så vi var en vecka tidig. Suck!

Men desto mer tid fick vi till att plugga. Elin var lagom nöjd! :-D 

Jag testade Elin bl.a på denna fråga, (för jag trodde inte att hon hade läst på). Men så fel jag hade! Hon kunde svaret! :-D 
Vi ska repetera en sväng till så får vi hoppas att det räcker för att klara provet på tisdag.

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar