7 dec. 2013

Shopping i Uppsala

Jag frågade tjejerna om de hade lust att åka till Lager 157 en lördag?
SÅ KLART de ville!! Haha...
Eftersom vi hade plats i bilen och det är trevligt med sällskap frågade jag syrran och Malin om de ville följa med. Tyvärr var Ewa upptagen med annat men Malin ville ABSOLUT med! 
När vi började närma oss Uppsala tänkte jag främst att de stora ungdomarna kunde hjälpas åt att vara kartläsare. Tror ni det gick bra? Haha...nääe, de skickade ut oss på stora vägen söderut igen. Ida satt bredvid och sa att vi kör fel. Ida hade bara en kartbild från en skärmdump hon tittade på. Elin och Malin hade navigatorn i mobilerna och såg då VAR vi var och VART vi skulle så jag litade ju mer på dom. Vi fick åka till Knivstas avfart och vända. Efter det hade jag Ida som kartläsare och då kom vi rätt! Hahaha!!

Dessa ungdomar! När vi väl var framme och klev ur bilen åkte alla telefoner fram. För det ska "Instagrammas", "Videofindas" och allt vad det heter. ALLT ska tydligen dokumenteras och visas för kompisar.
 Det är ju lite skrämmande. Det klart...jag är väl kanske inte bättre själv...jag dokumenterar ju ungarna i min tur, fast inte på det sättet kanske!? Haha...

Elin och Malin har roligt åt något i mobilerna.

Barnen handlade massor på Lager 157 och lite på Gränsta köpcentrum tills de inte orkade något mer. De orkade inte ens handlade upp alla de pengar de hade fått. Har aldrig hänt tidigare! Haha!
De bestämde att vi skulle äta på Max så det gjorde vi. 

På vägen hem åkte vi förbi mormor och morfar och Zune i Järvsta. Trevligt!

Vi hade en jättetrevlig dag tillsammans. Vi bestämde att vi gör det här till våren igen.

Kram Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar