1 juli 2013

Shopping, privat trubadur och inför bröllop

Ja, inte vårat bröllop om ni trodde det! Haha! ;-) 

En eftermiddag i veckan när jag sminkade mig tyckte Ida att vi kunde ju faktiskt gå ut i solen och sätta oss och det hade hon alldeles rätt i. Vi gick ut, jag med sminkväskan i näven och hon gitarren. 
Hon brukar klinka på gitarren nu och då men utan att sjunga (inte så vi hör iaf). Skillnaden den här gången var att hon sjöng 'Idas sommarvisa' samtidigt som hon spelade på gitarren. Det har hon inte gjort förut och jag kan säga att mamman blev så paff att hon bara satt och gapade! 
Det lät såå himla fint! ;-) 

Hon pratade med mig om att hon var lite osäker på ett ackord. -Ja, sa jag...det får du nog höra med Stefan om. :-) 

När hon hade spelat klart fick hon en applåd. Vi såg då att grannen, Tommy, hade stått på balkongen och (tjuv)lyssnat. Kul!



Vi tog en sväng till stan och shoppade. Ida ville prova en hatt som vi såg. Det spelar ingen roll vad hon sätter på sig för accessoarer så passar hon tamesjutton i allt, ungen! :-) 

Vi tog en cykeltur till Östansbo där Lennart och Kine bor.
De ska gifta sig och Stefan har fått äran att vara bestman på deras bröllop. De pratade ihop sig inför lördagen.

Det första Ida frågade innan vi cyklade dit var om de hade några djur? -Vet inte, svarade jag. 
(Ida fick cykla utan hjälm!) :-\ 

Vi stannade till vid ett par hästar efter vägen så Ida fick mata dom.


När vi kom fram såg Ida genast att de hade en hage precis vid huset och sken upp som en sol. Det visade sig att de båda hästarna Ida matade efter vägen var deras. Hihi! :-) 

Vi for till Gävle för att handla saker till båten, kläder inför bröllopet, Ida som ville vara med en kompis samt fixa ett bromsok på bilen som gick varmt på resan ner till Gävle. :-( 
Hm...vad gör du med husses verktyg, undrar Zune? Haha!

Som tur är får vi låna snälla pappas garage närhelst vi behöver, bara vi återställer det som det var :-) 
Eftersom jag är uppväxt i garaget och Stefan inte vet var verktygen finns och vi ville komma iväg, var jag hantlangare åt honom. Haha!

Efter det åkte vi till stan och lilla mamma var med också. Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans och vi alla hittade det vi letade efter.

Kram Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar