28 jan. 2011

Dagens vurpa

Hua...idag gjorde jag en riktig praktvurpa! Så här i efterhand kan jag skratta åt det. Men kroppen är riktigt mörbultad och har skrapsår. Hur det gick till?
Jo...jag gick med bestämda steg till garaget och halkade men parerade den galant. Det var två steg senare det hände. Då hade jag fått upp ännu högre fart framåt iom halkan och det var då ena skosnöret fastnade i den andra kängarns "krok"....och det tog TVÄRSTUTT såklart! Jag föll pladask, ABSOLUT raklång framåt. Jag hann få fram händer och armbågar som fick ta stor del av smällen...och ena knät och hela låret. Jag blev liggandes raklång i säkert 20-30 sek och blev illamående i två sek, förmodligen av både chock och smärta! Har aldrig varit med om något liknande. Visst har jag gjort illa mig förr, men inte så här plötsligt och hårt!
Det är sällan jag har mobilen i mysbyxfickorna men hade det såklart nu!!
Efter att jag hade haltat in i bilen och tog upp min nya telefon ser jag att displayen är spräckt...då först kom tårarna!
Nu sitter jag här med mjukdelar i armar, axel och lår som ömmar och med ett stelt knä som smärtar!
Hade ju vilja sett vurpan på film. Hahah... Kängor med små krokar för snörena kan vara en livsfara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar