22 mars 2010

.
Härlig helg i Hassela...

Ja, vi kom iväg till Hassela iaf. Slutade lite tidigare från jobbet, hämtade tjejerna på skolan, packade in det sista och drog iväg. Vi hann fram till after skin och lyssna på Tide ca 20 min. Kul! Vi badade efter after skin och kl 22 var det dags för Tide att spela igen. Ida blev trött vid 22.30 så hon fick lägga sig i stugan med Simon. Elin höll ut hela kvällen.
Stefans syster Anna med familj kom oxå samt Görans fru och barn. Trevligt!

På lördagen åkte vi skidor med ett underbart väder, strålande sol och 7 gr varmt. Vi satt med tunna tröjor i solen och drack coca cola på flaska och pustade ut. Gott!

Elin åkte med grabbarna Simon & hans kompis Henke. Jag såg inte röken av henne ;) Men vi hade kontakt via telefon emellanåt. Ida åkte med mig hela tiden. Båda tjejerna åkte ända uppe från toppen fast de trodde inte att de skulle våga när de såg backen på fredagen när vi kom. Så jag påminde dom om det efter skidåkningen på kvällen, då flinade dom båda. Hihi...

Kl 16 var det dags för Tide att spela igen på after skin... och jisses vilket drag det var! Hela lokalen gungade! Häftigt! Sen badade barnen tillsammans med Tilda, William, Troja och Joar. När vi kom ner till stugan kl 19 var vi helt slut allihopa...inte Elin. Ida och Simon somnade med kläderna på vid 19.30 och sov ända till morgonen. Jag och Stefan sov en stund vi oxå. kl 22.30 var det dags igen för Stefan att kliva på scenen. Elin var med ända till slutet, kl 02.00 när vi nattade, utan att ha sovit middag.




Upp och städade stugan igår. Vi började resan hemåt kl 13. Stannade till i Sandarne hos Stefan & Simon och åt middag och jag passade på att sova i 30 min.
Körde barnen direkt till Hasse, var där en liten stund och pratade. Hem, packade ur bilen. Såg på tv, filmen om städerskan som fångade senatorskandidaten, vet inte vad filmen heter ;) men den är mycket bra iaf.
Ungarna tyckte det var jättespännande HELA helgen. =)
Bilder kommer senare, har bara 400 att gå igenom ;)

Kram Lena

.























Mamma in action;)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar